search

Obtii venituri din activitati de infrumusetare/intretinere corporala? Trebuie sa le declari la ANAF si sa platesti impozit

ANAF a publicat un material informativ dedicat persoanelor care obtin venituri din  activitati de infrumusetare/intretinere corporala, subliniind ca aceste sume trebuie declarate si impozitate. Mai exact, este vorba despre Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice din prestarea unor activitati de infrumusetare/ intretinere corporala.
 
Persoanele fizice care intentioneaza sa obtina venituri din prestarea unor activitati de infrumusetare/intretinere corporala au obligatia inregistrarii in registrul comertului si autorizarii functionarii si isi pot desfasura activitatea in urmatoarele forme de organizare:
 
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.
 
Ulterior inregistrarii in registrul comertului si autorizarii functionarii, persoanele fizice au obligatia de a depune la organul fiscal competent Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212).
 
In cazul in care incep activitatea in cursul anului fiscal, persoanele fizice vor
depune Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate
de persoanele fizice – Capitolul II – Date privind impozitul pe veniturile estimate/
norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate, in termen
de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
In situatia in care persoana fizica incepe activitatea in luna decembrie a anului de impunere, aceasta va depune Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul I. Date privind veniturile realizate, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de impunere.
 
Informatiile referitoare la declararea veniturilor si la stabilirea si plata obligatiilor fiscale se regasesc in materialul elaborat de specialistii Directiei generale de asistenta pentru contribuabili, acesta fiind accesibil pe portalul www.anaf.ro, la rubrica Asistenta Contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri Curente si alte materiale informative. 

De asemenea, ghidul poate fi consultat si aici. 
 
Contribuabilii pot obtine informatii detaliate si telefonic, apeland Serviciul
central de asistenta telefonica a contribuabililor – Call-center, la numarul de
telefon 031.403.91.60.



Sursa foto: pixabay.com


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice